Yakıt Filtresi
Yakıt Filtresi

Motorlar günümüzde; işlevini yitirmemiş bir yakıt sitemi ve temiz yakıtla, az yakıt tüketiminde çok performans üretmek üzere tasarlanmıştır. Motorun problemsiz çalışması için temel gereksinim, sağlıklı bir yakıt sitemi ve temiz yakıttır. Yakıt sisteminin sağlıkla çalışabilmesi ve motorun az yakıtla çok güç üretebiliyor olması için, birincil olarak sistemde dolaşan yakıtın temiz olması gerekmektedir. Kullanılan yakıtların %50’ si ISO 4406 18/16/13 ( 2500 partikül /1ml / 4µm© ) yakıt temizlik standardını karşılamamaktadır. Temiz yakıt, kullanılan yakıtlarda bulunan; kir ( toz, pas, organik kirleticiler ) ve suyun yüksek verimle temizlenmesi ile olmaktadır. Araç kullanırken en büyük gider yakıt tüketimidir, bu tüketimi verimli kılmak ve sistemi korumak önemli bir kazançtır. Araç üreticisinin tavsiye ettiği yakıt cinsinden başka kullanılacak yakıt türevleri ve katkıları, sağlıklı filtrasyon yapılamamasına yol açar ve sisteme zarar verir.

  • ÖZELLİKLER
  • ÇEŞİTLERİ
  • FİLTRE SINIFI
  • UYGULAMALAR
  • DİKKAT! Sızdırmazlık; motorlarda kullanılan yakıtın parlayıcı olması insan hayatını da tehdit ettiğinden dolayı, filtrelerdeki sızdırmazlık çok önemlidir. Filtrenin teknolojik proseslerde üretilip, test ekipmanları ile %100 testten geçirildikten sonra satışa sunulması gerekir.
  • Verimlilik; sistemde kullanılan filtrenin direnç oluşturmadan 1-10 mikron aralığında süzme yapabilmesi ve %99 suyu ayırıp tutabilmesidir.
  • Teknolojik malzemeler ile üretilmiş yeni nesil filtreler, yüksek verimle hem su ayrıştırır hem de kir tutar. Ayrışan suyun miktarına bağlı olarak da filtrede hapseder.
  • Basınç Farkı; akışa karşı direnç olarak da ifade edilebilir.Kaliteli olması gereken filtreleme malzemesi; hem yüksek verimli, hem de kendisinden beklenen ömürde yüksek basınç farkı oluşturmadan kir ve su tutma kapasitesi yüksek olmalıdır.
  • Özellikle dizel yakıtta suyun olması muhtemeldir ve dizel yakıt sistemlerinde ısı değişimi yoğun olduğundan dolayı, filtre malzemesinde suya, korozyona ve ısı değişimlerine dayanıklı teknolojik malzeme ve kaplama yöntemleri kullanılmalıdır.
  • Raf Ömrü : Rutubetsiz ortamda, -10 +40 C ısı aralığında, suya ve direk güneş ışığına maruz kalmadan, ambalajında minimum 5 yıl raf ömrü vardır.
  • Kullanım Ömrü : Yakıt filtrasyonu sırasında filtre, kirleri tutmaktadır. Bu da zamanla filtrenin tıkanmasına yol açmaktadır.
  • Filtrelerin değişimi için araç üreticilerinin bildirmiş olduğu bakım ve değişim periyoduna uyulmalıdır.
  • Ömrünü tamamlamış, dolup tıkanan filtre değişilmediği takdirde, sistemin yeterli yakıtı çekememesine yol açacaktır.
  • Görevi aynı zamanda su tutma özelliği olan filtredeki biriken suyun, deşarj edildiğinden emin olunmalıdır.
  • Sadece fiyat odaklı kalitesiz malzeme
  • Yetersiz bilgi temelinde tasarım
  • Kötü üretim şartları
  • Laboratuvar olmadığından, test etmeden pazara ürün sunma
  • Dikkat; Motorunuzu ve çevreyi riske atmayınız !
  • Motorda ısı artışı
  • Motor performansında kayıp
  • Motorda gürültü artışı
  • Motor parçalarında kısa veya uzun sürede hasar meydana gelmesi
  • İş kaybı
  • Egzoz emisyon değerlerinin artması