Hava Filtresi
Hava Filtresi

Motorlar günümüzde; az yakıtla çok güç üreten, düşük emisyon değerlerinde, gürültüsüz ve motorun korunması halinde daha uzun ömürlü olması istenerek tasarlanıp üretilmektedirler. Havada; toz, kurum, polen, su tanecikleri vs. bulunduğundan dolayı, motorun iyi bir hava filtrasyonuna ihtiyacı vardır. Kaliteli bir hava filtrasyonu yapılmadığı taktirde yakıt sarfiyatı %30 artar. Motor parçalarının yıpranıp arıza yapması için BG başına 1Gr toz yeterlidir. Motorlar; uzun ömürde verimli güç üretebilmek için, yüksek miktarda kuru ve temiz havaya ihtiyaç duyarlar.

  • ÖZELLİKLER
  • ÇEŞİTLERİ
  • FİLTRE SINIFI
  • UYGULAMALAR
  • Kaliteli Hava Filtresi; ileri teknoloji ham madde ve malzemeler kullanılarak, teknolojik üretim proseslerinde üretilmiş ve gelişmiş laboratuvarlarda test edilerek onaylanmış, kompakt, optimum filtreleme alanına sahip, yüksek verimli, hava geçişinde basınç farkı düşük olan, toz tutma kapasitesi yüksek, değişken ısı ve nem şartlarında dayanabilen, bertarafı ve/veya geri dönüşümü kolay olmalıdır.
  • Ancak bu şartlarda üretilmiş filtreler kaliteli olarak tanımlanabilir.
  • Verimlilik; tutulan partikül miktarının toplam partikül miktarına oranını ifade eder. Yüksek verimli filtre, istenen ömürde düşük mikronlu partikülleride tutabilendir. Yeni nesil motorlarda hava filtresinin verimlilik performansından beklenen oran %99,50 ve üzeridir.
  • Basınç Farkı; akışa karşı direnç olarak da ifade edilebilir. Hava filtresinin daha ilk anda akışa karşı direnci yüksek veya kullanılırken erken yüksek direnç göstermeye başlaması (erken tıkanma hali), motorun emmeye çalıştığı hava miktarını engelleyecektir. Kaliteli olması gereken filtreleme malzemesi; hem yüksek verimli hem de kendisinden beklenen ömürde yüksek basınç farkı oluşturmadan toz tutma kapasitesi yüksek olmalıdır.
  • Ortam şartına bağlı olarak filtreler; suya, neme, değişken ısı şartlarına maruz kalırlar ( örn.: Yağmurlu hava, motor ve çevre ısıları gb.). Filtrede kullanılan malzemeler bu şartlara dayanmalı, işlevini yitirmemelidir.
  • Raf Ömrü : Rutubetsiz ortamda, -10 +40 C ısı aralığında, suya ve direk güneş ışığına maruz kalmadan, ambalajında minimum 5 yıl raf ömrü vardır.
  • Kullanım Ömrü : Hava filtrasyonu sırasında filtre, emilen havadaki kirletici maddeleri tutmaktadır. Bu da zamanla filtrenin tıkanmasına yol açmaktadır. Bundan dolayı filtrelerin değişimi için araç üreticilerinin bildirmiş olduğu bakım ve değişim periyoduna uyulmalıdır. Ömrünü tamamlamış, dolup tıkanan filtre değiştirilmediği takdirde, motorun yeterli havayı çekememesine yol açacaktır.
  • Hava filtrasyon sistemi ve filtreleme elemanı; takılacağı motora, montaj yerine, taşıtın çalışacağı ortama, bakım periyoduna ve diğer şartlara göre tasarlanır.
  • Otomobil, hafif ticari, toplu taşıma taşıtları, ağır ticari araçlar için farklı; tarım sektörü, hafriyat ve inşaat sahaları gibi çok tozlu ortamlarda çalışan taşıtlar için farklı; hava, deniz ve tren yolu taşıtları için farklı tasarımlar uygulanır.
  • Sadece fiyat odaklı kalitesiz malzeme
  • Yetersiz bilgi temelinde tasarım
  • Kötü üretim şartları
  • Laboratuvar olmadığından, test etmeden pazara ürün sunma
  • Anlık ucuzluk, sürekli pahalılık getirebilir !
  • Aşırı yakıt sarfiyatı
  • Motorda güç kaybı
  • Motor parçalarında hızlı aşınma sonucu yağ yakma ve sürekli artan güç kaybı
  • Hararetin artması
  • Motorda gürültü artışı
  • Egzoz emisyon değerlerinin artması